tirsdag den 16. februar 2021

Vinter strik.

Jeg Har strikket top dovn af ren Mohair jeg har fået af min mor, Det er ren og langhåret mohair. 
Så blev den for stor i halsen, så samlet jeg masker op og strikket en ny kant. Den blev okay.
Jeg har ikke selv valgt farverne, kun sat dem sammen.
Jeg kan nu se at den hvide drejer rundt. 
Det kunne jeg ikke forud se, synes bare det var utroligt lækkert.

 Mine fingere blev helt begravet i det lækker mohair. 

Jeg har strikket den i størrelse small. Og resterne af garn beholder jeg selv:-)

3 Tidsfordriv veste. Alpaka og Alpaka/silke
Men de er søde. Bomuld og silke. 
Jeg kunne også vælge at strikke sokker, men nu blev det veste.
Fra Susses Spinde hjørne, havde jeg lækker håndspundet garn liggende.
100% Merino 2 tråde og håndfarvet. Mit hulmønster får det til at trække skævt. 
Men det er mig ligemeget.
I Mohair fra danske geder sammen med 1 tråd Mohair/silke fra Drops. Det er også lækkert. Det støvet lidt undervejs men efter vask er den fin.
Jeg har pga. corona nedlukning ikke kunne købe knapper, men sat nogle fra lageret på. De kan jo let skiftes.
Jeg kan sige jeg har fået inspiration fra EGO strik af Lene H. Sørensen. Men forstå opskriften, kunne jeg ikke. Så den blev som den blev. Strikket nedefra med lille puf-ærme. Fin nok. Den er skinnede rød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en hilsen til mig.