lørdag den 21. juni 2008

Halvfærdigt.


Frida spørg om jeg strikke noget, og jo det gør jeg.
Jeg har dette lille halsbånd som jeg strikker på i toget. Det foregår på pind 2, ikke det nemmest mens toget vugger afsted.
Hvadr´til? Bare noget rundt om halsen. Og så må jeg vel også forklarer hvorfor jeg strikker.
Det skærper min koncentration. Jeg er nød til at se på det jeg laver. Jeg er til stede.
Jeg tillader mig at glemme: telefon nr. om jeg mangler noget i køkkenskabene eller vaskepulver, om Hr Hansen manglende appetit (jeg arbejder på plejehjem) støvsugerposer mærke og nummer,
alt sådan noget hjerner tænker, hvis de for lov. Det slipper jeg for, når jeg koncentrer mig om at strikke.
Jeg kan fortælle, at de sidste lodrette striber jeg har strikket, bytter jeg om på trådene for hver 4 maske.
Om det er kønt? det er ligemeget, jeg behøver ikke at bruge det.

Ud af tre farver garn laver denne her. Ud fra en grundopskrift jeg har i hoved plus en form/størrelse. Til dette strikketøj kan jeg føre en samtale eller se fjernsyn samtidigt. Jeg er gået i stå fordi jeg gerne ville lave "noget" lige der, men jeg kan ikke blive enige med mig selv om hvad. Snoning, hulmønster, ensfarvet eller måske ingenting. Men det gør ingenting, for jeg mangler som sagt ikke trøjer.

Og til Frida sender jeg en blå og en lyserød blomst.

2 kommentarer:

  1. mmmm, dejlige blå farver du strikker med, og den tröje kan jeg godt lide, sådan lidt sær og skæv, det er i min smag. min have er desværre blevet helt og aldeles forsömt dette år. jeg har håndværkere på matriklen, og da jeg forud vidste at de smed alt sit l... omkring sig, så besluttede jeg at dette år gör jeg ingenting mht til blomster eller andet fint derude, for så bliver jeg bare forarget når de har ödelagt noget. og det har også vist sig at være en god beslutning, for bedene er p.t. fulde af værktöj og hvad ved jeg.
    men, næste sommer vender jeg stærkt tilbage.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Åhhhe, håndværker de er heller ikke at foragte uanset hviken slags. Jeg kunne godt bruge en af hver:) Bare sådan et par uger.
    Jeg er her også til næste sommer.

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen til mig.